Σπήλαια Διρού 2013: Το Ελληνικό Τουριστικό Προϊόν

Από περίπου 150.000 επισκέπτες ετησίως σήμερα δέχεται περί τους 50.000, ενώ εμφανίζει συνεχώς ζημιογόνες χρήσεις (πέρυσι έφτασαν τις 600.000 ευρώ), με το δελτίο παραπόνων από τους τουρίστες να είναι γεμάτο από γλαφυρές εικόνες απαξίωσης και εγκατάλειψης. Οσα συμβαίνουν στα Σπήλαια Διρού, ένα από τα «κοσμήματα» του φυσικού και τουριστικού πλούτου της χώρας, αποτελούν μικρογραφία της σκανδαλώδους διαχείρισης τουριστικών και κρατικών ακινήτων επί δεκαετίες. Το δυστύχημα είναι, σύμφωνα με καταγγελίες εργαζομένων, πως συνεχίζονται μέχρι και σήμερα από τη διοίκηση της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) η οποία προέκυψε από τη συγχώνευση της Εταιρείας Τουριστικών Ακινήτων (ΕΤΑ) και της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου (ΚΕΔ) και διαχειρίζεται κρατική περιουσία αξίας δισεκατομμυρίων ευρώ.

Αποκορύφωμα του μοντέλου διαχείρισης των Σπηλαίων Διρού από τη σημερινή διοίκηση της ΕΤΑΔ, υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο Γρ. Δούνη, είναι η πρόσφατη (30 Μαϊου) επανατοποθέτηση στη θέση του προϊσταμένου υπαλλήλου ο οποίος απουσίαζε και είχε αντικατασταθεί το τελευταίο εξάμηνο επειδή είχε έρθει στα χέρια με υφιστάμενό του. Παρά το γεγονός πως έχει κατατεθεί και μήνυση από τον υπάλληλο που δέχθηκε την επίθεση, από τη διοικητική εξέταση της ΕΤΑΔ δεν επεβλήθη καμία ποινή στον προϊστάμενο και με απόφαση του κ. Δούνη επανατοποθετήθηκε στην ίδια θέση, μολονότι κατά το παρελθόν είχε εμπλακεί ξανά σε αντίστοιχους καυγάδες. Για παράδειγμα, στις 23/4/2009 είχε φτάσει στο γραφείο του τότε προέδρου της ΕΤΑ αναφορά επισκέπτη σύμφωνα με την οποία ο προϊστάμενος, ο αδελφός του και ο πατέρας του (όλοι τότε υπάλληλοι των Σπηλαίων Διρού!) είχαν εμπλακεί σε καυγά με εκτόξευση καφέδων, καρεκλών και άλλων αντικειμένων.

Η επανατοποθέτηση του κ. Παν. Γεωργακούνια στη θέση του προϊσταμένου από τον κ. Δούνη έγινε μάλιστα όταν λίγες ημέρες πριν τον καυγά με τον υφιστάμενό του είχε λάβει δύο επιστολές από την αρμόδια διευθύντρια της ΕΤΑΔ για αναφορές τουριστών περί της εικόνας των Σπηλαίων Διρού. Στις 25/9/2012 η διευθύντρια διαχείρισης της ΕΤΑΔ Σοφ. Φαλτσέτα στέλνει στον κ. Γεωργακούνια επιστολή με την οποία του μεταφέρει «έντονα παράπονα που δέχθηκε η διοίκηση της εταιρείας από επισκέπτες των Σπηλαίων, σύμφωνα με τα οποία φέρεται ότι, η εικόνα που παρουσιάζει το προσωπικό της μονάδας προς τρίτους είναι κάκιστη». Η ίδια του επισημαίνει πως «κατά την αυτοψία που πραγματοποιήθηκε από κλιμάκιο της κεντρικής υπηρεσίας» διαπιστώθηκε «η ελλιπής τήρηση των κανόνων ασφαλείας στις λέμβους» με τις οποίες ξεναγούνται οι επισκέπτες στα Σπήλαια! Λίγες ημέρες νωρίτερα (στις 10 Σεπτεμβρίου), η κα Φαλτσέτα είχε στείλει αναφορά στο γραφείο του κ. Δούνη με την οποία τον ειδοποιούσε για θέματα «όπως η ασφαλής μετακίνηση και κυκλοφορία των λέμβων, η διαφύλαξη της ασφάλειας των επισκεπτών», κλπ, με βάση καταγγελία ξεναγού.

Στην καταγγελία της ξεναγού, όπως και σε πολλές άλλες που έχει στα χέρια της η «κυριακάτικη δημοκρατία» περιγράφεται με γλαφυρότητα ο τρόπος λειτουργίας των Σπηλαίων Διρού. Η ξεναγός συνόδευε μια μικρή ομάδα αμερικανών τουριστικών πρακτόρων και ανάμεσα στα άλλα αξιοθέατα ήθελε να τους δείξει και τα Σπήλαια. Οπως γράφει, «αν και βέβαια πληρώσαμε το πανάκριβο εισιτήριο, η επίσκεψή μας ήταν μια εξευτελιστική εμπειρία. Αρχίζω από την πρώτη επαφή με την ομάδα των βαρκάρηδων / οδηγών ξαπλωμένων εδώ και εκεί σαν ξεβρασμένες φώκιες, βαριούνται να κουνηθούν απαντώντας σε κάθε ερώτηση με χυδαίους αστεϊσμούς και αναίδεια χωρίς όριο». Η ίδια κατήγγειλε πως οι βαρκάρηδες δεν έβαλαν τα σωσίβια στους επισκέπτες, όπως προβλέπεται καθώς και πως τα δρομολόγια σταμάτησαν πολύ νωρίτερα από το τέλος του ωραρίου!

Οι επισκέπτες μεταφέρουν απίστευτες εικόνες όπως οι αγώνες ταχύτητας που δίνουν οι λεμβούχοι με αποτέλεσμα η επίσκεψη στα Σπήλαια να μετατρέπεται σε αγωνιώδη προσπάθεια παραμονής του επισκέπτη εντός της βάρκας! Μια κάτοικος της Σπάρτης γράφει: «Απαράδεκτο. Εχουμε μια φοβερή πολιτιστική κληρονομιά και την σπαταλάμε με αυτό τον τρόπο». Η ίδια περιγράφει πως ο λεμβούχος πήγαινε τόσο γρήγορα που προσπέρασε τον προηγούμενο! Τα έγγραφα (από την εσωτερική αλληλογραφία της ΕΤΑΔ και τις καταγγελίες επισκεπτών) που έχει στα χέρια της η «κυριακάτικη δημοκρατία» εμφανίζουν μια εικόνα που προσβάλλει την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό. Κάποιοι εκ των 38 υπαλλήλων των Σπηλαίων δηλώνουν αγανακτισμένοι από την εικόνα της παρακμής. Υποστηρίζουν πως στο παρελθόν υπήρχαν σοβαρά προβλήματα κακοδιαχείρισης (το ίδιο εισιτήριο πωλούνται δύο και τρεις φορές) τα οποία έχουν αντιμετωπιστεί. Κάποια άλλα φαινόμενα (όπως μία βάρκα που εξαφανίστηκε…) δεν έχουν αντιμετωπιστεί, επισημαίνουν.

 Δημοσιεύθηκε χθες στην «κυριακάτικη δημοκρατία»

Advertisements
This entry was posted in "Ανάπτυξη", Δημόσιο, Διαφθορά, Τουρισμός and tagged , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s