Deals στο σιδηρόδρομο: Βαγόνια έχουμε, γραμμές δεν έχουμε!

Ηρθε η χθεσινή συμφωνία μεταξύ της κινεζικής Cosco και της αμερικανικής Hewlett-Packard (HP) για τη μετατροπή του λιμανιού του Πειραιά σε πύλη εισόδου των προϊόντων του τεχνολογικού κολοσσού στην Ευρώπη για να θυμηθούμε την τραγωδία του ελληνικού σιδηροδρόμου. Στη συμφωνία συμμετείχε και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα τραίνα της οποίας θα μεταφέρουν τα προϊόντα της HP από τον Πειραιά – που θα φτάνουν με τα πλοία της Cosco – προς τις υπόλοιπες αγορές της Ευρώπης. Πρόκειται σαφώς για μια θετική κίνηση, αλλά όποιος ασχοληθεί περισσότερο με το τι πραγματικά συμβαίνει στον ελληνικό σιδηρόδρομο μάλλον θα μελαγχολήσει.

Επειτα από δύο δεκαετίες κατά τις οποίες δαπανήθηκαν περισσότερα από 10 δισ. ευρώ οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι βρίσκονται σε πρωτόγονη κατάσταση, ειδικά στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών που θεωρείται ταχέως αναπτυσσόμενος. Η γραμμή του ΟΣΕ προς την δυτική πύλη της χώρας, το λιμάνι της Πάτρας, δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί πριν το …2025 καθώς οι εργολαβίες ανατίθενται, αλλά ακυρώνονται η μία μετά την άλλη.

Οσο για τη σιδηροδρομική γραμμή προς την Θεσσαλονίκη, στις αρχές της εβδομάδας πραγματοποιήθηκε ο διαγωνισμός για άλλη μία εργολαβία – σκούπα με τις οποίες επιχειρείται το ξέπλυμα παλαιών αμαρτιών. Ουδείς πιστεύει πως οι εργασίες στη συγκεκριμένη εργολαβία (τμήμα Τιθορέα – Δομοκός) θα ολοκληρωθούν το 2015, όπως προβλέπει η σύμβαση που θα υπογράψουν οι τρεις μεγαλύτεροι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας (ΑΚΤΩΡ, J&P ΑΒΑΞ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) με συνεργάτη τη Siemens. Μέχρι τότε ο στόχος για Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες θα παραμένει στα χαρτιά.

Η κυβέρνηση υπενθύμισε προχθές πως έπειτα από περίπου 10 χρόνια θα ολοκληρωθεί εντός του επόμενου μήνα η σύνδεση του λιμανιού Πειραιά με τον σιδηρόδρομο. Δεν είχε, βέβαια, κανένα λόγο να υπενθυμίζει πως επί δεκαετία προσπαθεί ο ΟΣΕ ανεπιτυχώς να δημιουργήσει σταθμό εμπορευματοκιβωτίων (container) στο Θριάσιο. Οι διαγωνισμοί προκηρύσσονται, ακυρώνονται, επαναπροκυρήσσονται και η ζωή συνεχίζεται. Ετσι, την ώρα που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καλείται να διακινήσει σημαντικό όγκο container της HP (κάποιοι λένε πως θα διπλασιαστεί το μεταφορικό της έργο στον τομέα των εμπορευμάτων) δε διαθέτουμε ούτε σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή, ούτε εμπορευματικό κέντρο.

Οι μόνοι που κέρδισαν από τις δύο δεκαετίες σπατάλης για το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι οι επίορκοι του ΟΣΕ, οι εργολάβοι και οι μελετητές. Κάποιοι θυμούνται πως προ τετραετίας, όταν έρχονταν οι Κινέζοι στον Πειραιά οι τότε υπεύθυνοι έβαζαν ρήτρες για μεταφορά συγκεκριμένου αριθμού φορτίου μέσω του λιμανιού από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την ελπίδα πως θα λειτουργήσουν ως μοχλός πίεσης ώστε να ολοκληρωθούν εγκαίρως τα έργα. Βγήκαν γελασμένοι και ακόμα περιμένουμε.

Η συμφωνία Cosco – HP δείχνει, πάντως, πως ευκαιρίες υπάρχουν και θα αυξηθούν στην περίπτωση που αυτή τη φορά προχωρήσουν με πρόγραμμα τα έργα αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου. Ο,τι δεν έκαναν τόσα χρόνια οι Ελληνες, ανέλαβαν να το κάνουν οι Κινέζοι…

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Deals στο σιδηρόδρομο: Βαγόνια έχουμε, γραμμές δεν έχουμε!

  1. Ο/Η dixwsmalliasthnglwssa λέει:

    Συμφωνω απολυτα, αλλα δυστυχως κανενας δεν τους αγγιζει, καθοτι εχουμε φτιαξει ενα κρατος ΜΕ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΟΑ ( Οτι Αρπαξεις ) …

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s