Οι «Δρόμοι Ανάπτυξης» του Σουφλιά που κληρονόμησε ο Καλογιάννης

Την ίδια ημέρα που ο ίδιος ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) Werner Hoyer αμφισβητούσε τα «παλιομοδίτικα σχέδια οδικών μεταφορών» της Ελλάδας και μιλούσε για «εφιαλτική» δομή σχέσεων μεταξύ εργολάβων – δημοσίου, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών Σταύρος Καλογιάννης εξήγγειλε πως σύντομα θα προχωρήσουν οι τέσσερις διαγωνισμοί για νέα έργα με συμβάσεις παραχώρησης (Ζεύξη Λευκάδας, Ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας, άξονας Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη και αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου)!

Ο κ. Hoyer, που βρέθηκε προ ημερών στην Αθήνα, απάντησε σε ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χουντή για τα αποτελέσματα της επίσκεψης. Όπως είπε οι τέσσερις βαλτωμένοι οδικοί άξονες με συμβάσεις παραχώρησης (Ιόνια Οδός, Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος, Αξονας Κεντρικής Ελλάδας και Μαλιακός – Κλειδί) «πρέπει να επανεξεταστούν από την άποψη της οικονομικής βιωσιμότητας». Επισήμανε, επίσης, πως η «δομή σχέσεων μεταξύ των εργολάβων, της ελληνικής κυβέρνησης και ημών» είναι «εφιαλτική», εννοώντας προφανώς πως η επανέναρξη των έργων συνδέεται με το ξετύλιγμα του κουβαριού της διαπλοκής, που έχειως περιτύλιγμα τα σύνθετα νομικά κείμενα των συμβάσεων παραχώρησης.

Το αυτί του κ. Καλογιάννη δεν ιδρώνει, πάντως, και ετοιμάζεται να προκηρύξει και 3 – 4 έργα, ύψους δισεκατομμυρίων, χωρίς να ξέρει από που θα βρεθούν τα χρήματα. Ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών ξεχνάει πως ορισμένες ξένες τράπεζες αποχωρούν από τα εν εξελίξει οδικά έργα με συμβάσεις παραχώρησης και προχθές δήλωσε στο ΑΠΕ πως «οι διαγωνιστικές διαδικασίες» για τις νέες παραχωρήσεις «θα ξεκινήσουν μέσα στο προσεχές διάστημα». Οι προσφορές για τους συγκεκριμένους διαγωνισμούς επρόκειτο, μάλιστα, να κατατεθούν εντός του Ιουλίου, αλλά με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Υποδομών Κ. Χατζηδάκη μετατέθηκαν για τις αρχές Νοεμβρίου. Στις 30 Οκτωβρίου έχει προγραμματιστεί η υποβολή προσφορών για την υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας, στις 6 Νοεμβρίου για την Σαλαμίνα και στις 13 Νοεμβρίου για τον άξονα Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη. Στην αγορά θεωρούν σχεδόν σίγουρη τη νέα αναβολή, με δεδομένο το πρώιμο στάδιο αρκετών μελετών για τα τρία έργα, αλλά κυρίως την αδυναμία των κατασκευαστών να βρουν χρηματοδότηση.

Δημοσιεύθηκε το Σάββατο στη «δημοκρατία»

Advertisements
This entry was posted in "Ανάπτυξη", Επενδύσεις and tagged , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s